Wednesday 18 May 2011

DaRuRat....

DARURAT....
pngertiannya.....ikut kefahaman bbudak moden skrg...bila nk mnda2 nakal dan nk lpskan dri... alasannya... darurat....
tp...scara rasionalnya...sure trkenang time2 pnjjahan jepun ddulu...ceh, mcmlh dh hidup time2 tu...kira kutip pngetahuan dr org2 lama...emmmmmm...zaman darurat? sure dh x mau dikenang2 lg..zman pnjajahan ddulu... hidup pnuh kpayahan & penderitaan....bwt & brgantung pd ape jee jnji blh trus truskn hidup...trpaksa mkn ubi kayu rebus...pisang muda rebus lh & mcm2 lagi makann yang sekarang ni mungkin kita pn dah x jumpa dan x sempat nk brkenalan pun......

knape ttiba je aku trlintas & trpk DARURAT ni?
hehehehehehee...nyeh3...gelak dulu.... ni kes darurat yg akan aku igt & knang smpai bbila....nk kongsi ngn u alls gaks wlaupn sure u alls akn gelaks giler lps nie.... 

entah nape aku nie mmng x prnah nk igt bila nk naik bendera nippon....tau2 je dh mai... sooooo dpendekkn cite, ni pn aku tk trigt best pren tiap2 bln aku tu...kec 13 bln lps aku x jumpanya slama 9 bln....

dsbbkan ilang ingatn ku itu...tup2 kul 4pg sblm subuh selasa (smlm) dia mai....peh....!!! aku x brsedia ngn kdtgnnya tu....wwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaa... aku nk wat pe ni? stok pad pn dh abis....cmner ni? pk pk pk...

still blur..... ttiba anakku Sufi ngis...pampersnya dh pnuh...emmmm...time aku duk sbuk2 tkaq pmpers tu... ttiba...bling2..aku dpt idea yg  xcellance...hehehehehe..haah!!! dh gelaks dulu?...jgn arrrr sat2... lum abis nie...         

emmmmmm...gunting dh ade kt tgn knn...zap3..hehehehe..dh siap! pad DRYPERS WEE WEE hehehehe..
hahahaaaaa...slamt aku jap....haah! bru lh blh gelaks? mmng selesa tul...jd mcm bb jap....tdo ngn nyenyak....bila celik mata jeee aku pn paksa my hubby g bli pad....nnti abis laks pmpers Sufi nnti.... lps nie mng aku akn tnda & wajib igt tarikh keramat bendera nippon nk mai... laaa jgn laks tgk2 i pelik jee lps nie...i dh x pakai ank i nye...dh bli & pakai Kotex laaa.... DARURAT tau!!! 


No comments:

Post a Comment